Bing începe să conteze și pe piața de căutare din Europa


În ultima vreme mi s-a întâmplat să găsesc constant printre referințele clienților noștri accesări dinspre motorul de căutare al Microsoft, Bing (care furnizează și rezultatele căutărilor efectuate pe Yahoo!). Că Bing era utilizat la un nivel respectabil în America de Nord, știam încă de când făceam publicitate motorului nostru de căutare locală de servicii, Pinbud. Încă din 2010-2011 Bing avea o cotă de piață de peste 18%. Astăzi, pe căutările efectuate de pe desktop / laptop a mai crescut puțin, apropiindu-se de 21%, conform statisticilor Statcounter, ba trecând chiar binișor peste 30% conform altor surse. Marele avantaj al Google rămâne dominația totală pe device-urile mobile, unde continuă să fie principală opțiune de căutare atât pe terminalele dotate cu sistemul propriu, Android, cât și pe Iphone-uri. Dar în Europa era mai puțin utilizat iar în România, aproape deloc. Greu găseai câte o referință prin logurile site-ului.

De aceea m-am hotărât să fac o mică evaluare a evoluției recente pe care a avut-o Bing în Europa. M-au interesat numai căutările efectuate pe ecrane mari (desktop / laptop) deoarece este evident că pe mobil Google nu are rival și nici nu va avea în viitorul apropiat, atâta vreme cât, pe de o parte, Microsoft nu a reușit să-și impună produsele și sistemul de operare în lumea smartphone-urilor, și, pe de altă parte, cei  de la Apple nu par interesați să dezvolte un motor de căutare propriu. Pentru informații am folosit baza de date de la Statcounter. A rezultat graficul de mai jos:

%bing-EU

Observăm că în piețele mari din UE, în ceea ce privește căutările efectuate pe ecrane mari (desktop / laptop) Bing începe să ocupe cote de piață importante: 17.22% în Marea Britanie, 13% în Germania și Franța, procente respectabile de 8-10% în Italia, Belgia, Olanda, Austria. Dintre piețele occidentale mari rămase în urmă sunt doar Spania (7.84%) și mai ales Portugalia (4.60%) care e la nivelul Europei de Est (oarecum explicabil, atâta vreme cât economia Portugaliei chiar este cu indicatorii principali undeva la nivelul țărilor mai avansate din Europa de Est: Cehia, Polonia). Apropo de Europa de Est: dacă ne uităm la grafic observăm că aici Bing stă cel mai prost la nivel european, cu procente care se învârt undeva între 3-4%, cu un minim în Grecia (2.61%) și un maxim în Polonia (5.11%).

Chiar și așa, pe căutări cu volume mari un procent de 3-4% nu e de neglijat. Să luăm, de pildă, cuvântul-cheie „rochii de seară”. Conform instrumentului de cuvinte-cheie al Google acest cuvânt-cheie face 90.000 de căutări lunar. Dacă proporția căutărilor mobil / desktop e de 50%-50%, atunci de pe desktop se fac aprox. 45.000 de căutări lunare. Or, în cazul în care Bing are 4,2% din piața de căutare, rezultă că 45.000 de căutări raportate de Google reprezintă doar  95% din totalul căutărilor. Deci pe Bing se fac undeva în jur de 2.000 de căutări pe lună, adică 24.000 de căutări pe an cu această cheie de căutare. Deloc neglijabil!

Cuvintele cheie pe Bing sunt de obicei cu cel puțin 50-60% mai ieftine decât pe Google în cazul reclamelor plătite dar, din păcate pentru advertiserii din România, partea proastă este că Bing nu acceptă reclame în limba română (chiar dacă locația căutării e în România și limba de căutare e limba română). Ceea ce înseamnă că nu prea ai ce face cu Bing Ads dacă te interesează doar România (reclame în limba română se pot afișa totuși pe Yahoo dar nu are rost să intrăm în amănunte). Poți folosi însă Bing pentru a optimiza site-ul pe cheile acelea de mare volum: majoritatea competitorilor optimizează numai pentru Google și dacă reușești să pui site-ul în top 3 pe Bing vei lua sigur un număr comparabil de clickuri cu un competitor care e în partea de jos a primei pagini din Google. Bing Ads însă acceptă reclame în engleză, germană, franceză, italiană sau spaniolă (plus: olandeză, daneză, norvegiană, finlandeză, suedeză și portugheză) ceea ce înseamnă că IMM-urile românești care doresc să intre pe piețele mari din UE, dar nu au bugete precum competitorii lor din Occident, au o șansă majoră de a folosi acest canal pentru a se face cunoscute.

Ești amabil/-ă să le dai și altora acest pont?

Despre autor


Cele mai recente articole

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.