Google va retrage targetarea în funcție de domeniu din Gmail Ads

Google va retrage targetarea în funcție de domeniu din Gmail Ads

Una dintre cele mai interesante caracteristici ale reclamelor prin Gmail Ads – reclame plasate pe serviciul de email de la Google, Gmail – era posibilitatea de a alege targetul reclamelor în funcție de domeniile web de pe care primea corespondență utilizatorul vizat.

Astfel, dacă aveam un site care vinde rochii și utilizatorul vizat de reclamele noastre era: femeie abonată la vreunul din newsletterele site-urilor care comercializează rochii în România, precum DY Fashion, Star Shiners sau Karla, sau clientă a unui astfel de site, pur și simplu se setau ca și criterii de targetare domeniile web de pe care corespondează aceste magazine (de pildă: „dyfashion.ro”, „starshiners.ro” sau „karla.club”) și reclama noastră se afișa tuturor femeilor care corespund criteriilor și care au adresă de email @gmail.

Din păcate Google tocmai a anunțat că lucrul acesta nu va mai fi posibil începând cu 28 septembrie, și toate domeniile web setate ca și cuvânt-cheie vor trebui înlocuite cu cuvinte-cheie veritabile (de ex. „rochii”, „fashion” etc.). Asta înseamnă că advertiserii nu vor mai putea folosi una dintre cele mai simple și eficiente metode de a targeta clienții competiției. Google a anunțat că nu va mai scana conținutul mesajelor.

Deși targetarea pe domeniu web dispare, reclamele Gmail vor putea fi în continuare targetate pe cuvinte-cheie. Astfel, în exemplul ipotetic de mai sus este suficient să înlocuim domeniul web cu numele său (dyfasion.ro -> „dyfashion”, starshiners.ro -> „starshiners”, karla.club -> „karla”) pentru ca sistemul să poată crea o temă unitară, astfel încât reclamele să fie afișate în continuare celor mai relevanți utilizatori.

În România serviciul principal de email preferat de utilizatori continuă să fie @Yahoo, preferat de peste 70% dintre utilizatori, dar serviciul @Gmail are și el o acoperire importantă, de cel puțin 20%. Departe în urma lor se află @Outlook, @Hotmail și alte servicii mai puțin importante.

Ești amabil/-ă să le dai și altora acest pont?

 

Despre autor


Cele mai recente articole

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.