Website de prezentare: cu sau fără interfață de administrare?

Website de prezentare: cu sau fără interfață de administrare?

Una dintre problemele majore cu care se confruntă firmele care doresc să-și facă un site de prezentare este legată de administrarea conținutului. Mulți clienți ar vrea să poată administra singuri conținutul site-ului, dar în cele mai multe cazuri site-urile rămân neschimbate ani de zile. Alții aleg să-și facă singuri administrarea site-ului și de multe ori un site frumos, bine configurat, ajunge să arate ca o sorcovă făcută „la casa pionierilor”. Evident, în acel moment încep să fie căutați vinovații și concluzia invariabilă este că CMS-ul oferit de firma de web a fost o „porcărie” care trebuie, nu-i așa?… refăcut de la 0. De obicei, cu aceleași rezultate…

Realitatea e că mentenanța unui site web este o activitate în sine care nu poate fi lăsată pe mâna oricui, ci doar pe mâna personalului calificat. În cazul unui site fără prea multe pretenții tot e nevoie ca personalul desemnat să administreze conținutul sitului să aibă noțiuni minimale (dar foarte bine însușite) de HTML, CSS, posibil și ceva JavaScript, plus noțiuni de prelucrare a imaginilor și înțelegerea clară a diferențelor dintre formate precum GIF, PNG sau JPG precum și de transfer de fișiere prin FTP. Probabil absolventul unui curs TIC de tipul ECDL s-ar descurca satisfăcător. Dacă vorbim însă de sisteme de management al conținutului avansate, cum ar fi WordPress cu o temă complexă, „arătoasă”, dar care, tocmai pentru a putea fi „arătoasă”, încorporează un editor avansat precum Visual Composer, atunci e absolut necesar ca personalul desemnat să editeze și să administreze conținutul site-ului să aibă noțiuni avansate de web design, inclusiv să înțeleagă și să știe să utilizeze noțiuni precum „grid”, „tranziții”, „blocuri” etc., plus că e nevoie obligatoriu să aibă noțiuni de HTML 5 și CSS 3. Caz în care e de la sine înțeles că un om care știe asemenea lucruri probabil nu va lucra într-o companie oarecare, ci într-o companie sau un departament specializat de IT, ceea ce înseamnă că de fapt majoritatea covârșitoare a firmelor nu-și permit să țină angajat un asemenea om…

Cel mai bine este ca atunci când vă hotărâți să investiți într-un site de prezentare să vă faceți o evaluare internă privitoare la necesitatea facilității de administrare a site-ului. Ar trebui să vă puneți următoarele întrebări:

  • Câte schimbări și cât de des preconizăm că vom face pe parcursul vieții site-ului?
  • Dacă vom cumpăra și facilitatea de administrare a site-ului, avem resurse interne să o acoperim?

Evident, dacă preconizați că nu veți face decât din când în când mici schimbări, de pildă vreun număr de telefon schimbat o dată pe an, nu are rost să investiți într-un site cu interfață de administrare. Cereți dezvoltatorului să vă ofere un site static (așa se numesc site-urile fără bază de date) și specificați clar că nu vă interesează un site cu interfață de administrare. În mod normal ar trebui să obțineți un preț mai bun pentru că, paradoxal, e mai dificil să instalezi un kit de WordPress și să configurezi o temă pe gustul clientului, decât să-i faci clientului un template de site pe gustul său și apoi să-l umpli cu informații, imagini, formulare interactive etc. Micile schimbări pe un asemenea site pot fi făcute fără probleme și de un copil care știe nițel HTML.

Pe de altă parte, dacă preconizați că situl va necesita schimbări și adăugiri dese de noi pagini și conținut, și vreți ca măcar parțial niște schimbări să poată fi făcute în interiorul organizației, este clar că veți avea nevoie de un site cu interfață de administrare. În acest caz rămâne să vedeți dacă dispuneți de personalul calificat care să fie capabil să-l administreze, iar dacă nu, va trebui fie să cumpărați servicii de mentenanță, fie să investiți în pregătirea personalului.

Ești amabil/-ă să le dai și altora acest pont?

 

Despre autor


Cele mai recente articole

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.