21 Sep Google va retrage targetarea în funcție de domeniu din Gmail Ads
Una dintre cele mai interesante caracteristici ale reclamelor prin Gmail Ads – reclame plasate pe serviciul de email de la Google, Gmail – era posibilitatea de a alege targetul reclamelor în funcție de domeniile web de pe care primea corespondență utilizatorul vizat.
Astfel, dacă aveam un site care vinde rochii și utilizatorul vizat de reclamele noastre era: femeie abonată la vreunul din newsletterele site-urilor care comercializează rochii în România, precum DY Fashion, Star Shiners sau Karla, sau clientă a unui astfel de site, pur și simplu se setau ca și criterii de targetare domeniile web de pe care corespondează aceste magazine (de pildă: „dyfashion.ro”, „starshiners.ro” sau „karla.club”) și reclama noastră se afișa tuturor femeilor care corespund criteriilor și care au adresă de email @gmail.
Din păcate Google tocmai a anunțat că lucrul acesta nu va mai fi posibil începând cu 28 septembrie, și toate domeniile web setate ca și cuvânt-cheie vor trebui înlocuite cu cuvinte-cheie veritabile (de ex. „rochii”, „fashion” etc.). Asta înseamnă că advertiserii nu vor mai putea folosi una dintre cele mai simple și eficiente metode de a targeta clienții competiției. Google a anunțat că nu va mai scana conținutul mesajelor.
Deși targetarea pe domeniu web dispare, reclamele Gmail vor putea fi în continuare targetate pe cuvinte-cheie. Astfel, în exemplul ipotetic de mai sus este suficient să înlocuim domeniul web cu numele său (dyfasion.ro -> „dyfashion”, starshiners.ro -> „starshiners”, karla.club -> „karla”) pentru ca sistemul să poată crea o temă unitară, astfel încât reclamele să fie afișate în continuare celor mai relevanți utilizatori.
În România serviciul principal de email preferat de utilizatori continuă să fie @Yahoo, preferat de peste 70% dintre utilizatori, dar serviciul @Gmail are și el o acoperire importantă, de cel puțin 20%. Departe în urma lor se află @Outlook, @Hotmail și alte servicii mai puțin importante.
Ești amabil/-ă să le dai și altora acest pont?
Despre autor
Cele mai recente articole
La Pinbud suntem în primul rând un partener al clienților noștri, nu un partener Google
Din respect pentru clienții noștri, ca urmare a noilor cerințe din programul Google Partners, agenția noastră este nevoită să ia în calcul retragerea voluntară din acest program....
13 februarie, 2020Cum au crescut vânzările unui magazin cu 120% într-un singur an
Rezumatul optimizării unei campanii pentru un magazin online cu specific horeca....
28 ianuarie, 2020O catastrofă anunțată digital: înfrângerea dezastruoasă a PSD-ului la prezidențiale
Este incredibil cât de slabă a fost campania electorală a fostului premier în mediul digital. Explicații aici....
26 noiembrie, 2019Rezultate excelente pentru campania Opera Comica pentru Copii cu Smart Tube TV Ads și Pinbud
Opera Comică pentru Copii a derulat prin intermediul Pinbud o campanie de test prin sistemul Smart Tube TV Ads, ajungând cu mesajul în peste 12000 de gospodării upper-middle class din București....
04 octombrie, 2019O oportunitate de neratat: reclamele TV prin Smart Tube
Cum ar fi să poți plasa spoturi TV în prime time cu 0,06 RON pe vizualizarea COMPLETĂ? Dacă ți se pare că sună bine, atunci trebuie neapărat să afli despre ce este vorba....
23 august, 2019
Sorry, the comment form is closed at this time.