SEM vs. SEO – care este mai profitabil?

Este o tema de discutie pe marginea careia s-ar putea dezbate zile intregi cu argumente pro si contra fiecareia. Pe scurt, cele 2 metode de promovare nu se exclud una pe alta, nici macar nu se concureaza ci mai degraba se ajuta si se completeaza una de cealalta.

Mulţi clienţi nu înţeleg beneficiile SEM – marketingul pentru motoarele de căutare. De aceea, am listat mai jos câteva informaţii care te vor ajuta sa intelegi despre ce-i vorba si sa faci alegerea corectă.

  • E FALS CĂ… – “Serviciile SEO sunt gratuite sau aproape gratuite, de ce să plătesc pentru SEM?” Nimic mai fals. Un efort susţinut de optimizare costă foarte mulţi bani şi rezultatele se văd în timp. În plus, rezultatele nu sunt deloc constante: pot apărea alţi concurenţi, sau Google poate schimba algoritmul, ceea ce va face ca efortul de poziţionare să trebuiască reluat permanent. Mai mult, se poate intampla ca ceva care astazi este acceptat si recomandat pentru SEO, peste cateva luni sa fie drastic penalizat. Spre deosebire de SEO, prin SEM (poziţii plătite pentru anumite căutări) rezultatele sunt imediate şi constante.
  • E FALS CĂ… – “SEM este foarte scump”. În România publicitatea pe Google este incredibil de ieftină: dintr-un studiu intern al PinBud România a rezultat că poziţionarea în top 3 după un cuvânt-cheie pe Google.ro costă în medie 0,18 USD/click, spre deosebire de costul din America de Nord sau Europa Occidentală, unde depăşeşte 0,85 USD/click.
  • E GREŞIT SĂ CREZI CĂ… – “SEO e suficient, de ce să plătesc dacă am poziţii bune pe cuvintele care mă interesează pe mine?” – răspunsul e simplu: pentru că există o mulţime de alte cuvinte-cheie pe care site-ul tau NU are poziţii bune şi care ti-ar putea aduce comenzi. Ce preferi? Să securizezi acum poziţiile valoroase printr-un efort de tip SEM sau să aşteptaţi un moment viitor, imposibil de precizat, când vei ocupa “organic” acele poziţii, cu riscul de a pierde intre timp comenzi în favoarea concurenţei?
  • E GRESIT SA CREZI CA… – “Am mai facut campanie platita luna trecuta si nu mi-a adus niciu rezultat. De ce as continua sa dau bani la Google degeaba?” – aud foarte des formulari ca aceasta iar cand intreb cu cine a lucrat raspunsul vine aproape invariabil: cu nimeni, am facut totul singur. In acest caz, ar fi fost chiar de mirare sa apara ceva rezultate pozitive. Poate prin 2010 ar fi obtinut ceva rezultate insa in ziua de azi cand de campanii se ocupa profesionisti si locurile sunt limitate tu ca “simplu cetatean” nu ai nicio sansa. Este ca si cum ai intra in ringul de box si ai lupta cu detinatorul titlului de campion bazat doar pe faptul ca in copilarie erai bun la “bataie” in curtea scolii.
  • …ŞI E PARŢIAL CORECT SĂ CREZI CĂ… – “De ce să-mi facă cineva campania, dacă pot să o fac singur?” – bineînţeles ca o poti manageriza singur sau intern, dar noi te sfătuim ca macar setup-ul initial sa îl faca cineva profesionist. Apoi, dacă nu vei avea timp pentru urmărirea rezultatelor, şi nici nu ai pe nimeni disponibil, e de la sine înţeles că trebuie să lucrezi cu cineva specializat. Nici nu-ti poti imagina cât de uşor se pierd banii pe Adwords, dacă nu ai o campanie setată şi managerizată corect!

 

In concluzie, adevarul este ca fiecare dintre aceste tehnici de promovare isi are rostul si rolul sau bine stabilit si ca trebuie utilizate impreuna. Mixul in care le utilizezi pe fiecare este alegerea ta si iti va aduce, sau nu, rezultatul asteptat.

Cele mai recente articole
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.